Праця дітей на ділянці
Весна - прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долучити дітей до праці у природі, розширити їх природничі знання, навчити бачити красу навколишнього світу, любити та берегти його. Навесні можна здійснити з дошкільниками багато цікавої та корисної роботи на ділянці дитячого садка. За умови належної організації така робота не тільки слугуватиме джерелом позитивних емоцій у дітей, а й сприятиме їх інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку.
Весняні місяці - оптимальний час для посадки рослин. Ця робота зазвичай викликає неабиякий інтерес у дітей. Тож, вихователям слід обов'язково долучати до неї своїх вихованців. Під час посадки рослин на городі або у квітнику, а відтак догляду за ними у дітей формується система знань про рослинний світ, зокрема:
• про його закономірності та розмаїття:
• про стадії розвитку рослин та їхню будову;
• про сезонні зміни у природі.
Діти вчаться встановлювати зв'язки між окремими явищами, зокрема, між умовами зростання та інтенсивністю розвитку рослин. Дошкільники на практиці засвоюють знання про залежність стану всього живого від задоволення його потреб, дізнаються про роль людини у природі. Зрозумівши ці зв'язки, діти більш свідомо ставитимуться до природи.
Навесні природа стрімко відроджується після тривалого зимового сну. Споглядання динамічних змін у природі сприяє розвитку у дітей таких важливих якостей, як спостережливість, кмітливість, допитливість.
Під час праці у квітнику, саду або на городі у дошкільників формуються практичні навички догляду за рослинами, а також розвиваються важливі інтелектуальні вміння. Зокрема, діти вчаться:
* планувати роботу;
*підбирати матеріали та інструменти, необхідні для виконання певних дій;
* розподіляти у часі окремі етапи роботи;
* розподіляти функції та знаряддя праці між учасниками процесу; *адекватно оцінювати результати роботи тощо.
Завдяки колективній праці, яка передбачає взаємодопомогу, у дошкільників формуються також комунікативні навички.
Весняною порою рослини швидко розвиваються - з насінин з'являються пагони, підростає розсада, на гілках кущів і дерев набубнявіють бруньки, розпускаються перші листочки та квітки. Діти мають змогу швидко побачити результат своєї праці на городі або у саду. Вони відчувають значущість докладених зусиль і, як наслідок, стають більш активними та самостійними.
Праця у природі корисна і для фізичного розвитку дітей, адже вона потребує перебування на повітрі, сприяє зміцненню нервової системи, передбачає зміну видів діяльності, а отже - виконання та відпрацювання різних рухів тощо.